miércoles, 2 de abril de 2014

nutrició VS alimentació

Avui aprendrem:

  • La diferència entre nutrició i alimentació.
  • La nutrició cel·lular i la respiració cel·lular.


Primerament, faré una explicació del contingut més teòric fent ús d’una presentació prezi la qual serà interactiva, és a dir aniran apareixent diferents preguntes dirigides al alumnat per tal de fer-los partícips de les explicacions. 



Presentació PREZI

Per repassar i comprovar si havíem entès el contingut d'aquesta sessió vam fer una fitxa i, a més, vam jugar al joc de “passa paraula” adaptat al contingut de la mateixa: alimentació, nutrició cel·lular, respiració cel·lular i respiració pulmonar.

Alumnes realitzant una
fitxa sobre la nutrició


Us deixem algunes de les definicions que  joc:

A: Nom d’una artèria que porta sang rica en oxigen. AORTA
C: Tots els éssers vius estem formats per ella. CÈL·LULA
D: Residu que s’obté de la respiració. DIÒXID DE CARBONI
E: Fase de la respiració on surt l’aire cap a l’exterior. EXPIRACIÓ
F: Orifici situat al cap per on entra l’aire. FOSSA NASAL
G: Tipus de cèl·lula sanguínia de color vermell. GLÒBUL VERMELL
H: Una altra manera d’anomenar al glòbul vermell. HEMATIES
I: Fase de la respiració per on entra l’aire cap a l’interior. INSPIRACIÓ
N: Substàncies que permeten a la cèl·lula créixer, desenvolupar-se i viure. NUTRIENTS
O: un gas que respirem i que ens permet viure. OXIGEN
P: òrgans situats en el tòrax encarregats d’intercanviar l’oxigen i el diòxid de carboni. PULMONS
R: Substàncies que obtenim del procés d’excreció. RESIDUS
S: Líquid que circula pel nostre cos i que transporta glòbuls vermells, blancS i plaquetes. SANG
V: Vas sanguini que transporta sang pobre en oxigen. VENA
A: En aquest lloc es produeix l’intercanvi de gasos (oxigen i diòxid de carboni) entre l’aire inspirat i la sang. ALVÈOL 




1 comentario:

  1. Alguns comentaris dels alumnes sobre la sessió:

    Carlos: per mi ha estat la sessió més divertida perquè el pasapalabra era molt emocionant.

    Didac: m’ha agradat perquè vam treballar amb la PDI i vam fer un joc.

    Gisela P: aquesta sessió ha estat molt divertida amb les explicacions de la Miriam i amb els exemples.

    Paula: també ha estat una sessió molt xula i divertida i el que més m’ha agradat va ser el passa paraula. Vam, aprendre molt d’aquesta manera.

    Lucia: em va agradar molt la sessió que vam fer, també l’esquema que hi havia a la pantalla digital i també que he après la nutrició cel·lular.

    Marina: m’ha agradat molt sobretot el joc de pasapalabra perquè aprenies i t’ho passaves bé.

    Oscar: no m’ha agradat molt.

    Anna: no em va agradar perquè no m’assabentava de res.

    Victor F: he après la nutrició cel·lular, la respiració cel·lular i respiració pulmonar més a fons. M’ha agradat més quan hem fet exercicis en la pantalla digital i el pasapalabra.

    ResponderEliminar